Being MySelf

„Legătura esenţială dintr-o familie autentică nu este cea a sângelui, ci a respectului şi bucuriei pentru viaţă fiecărui membru al ei.”

Richard Bach

CE ESTE AUTISMUL?

Autismul este definit ca o tulburare de dezvoltare ce afectează abilitatea copilului de a se angaja în relații interpersonale, afectând comunicarea cu ceilalți.

Autismul reprezintă o tulburare globală și precoce a dezvoltării, care apare înaintea vârstei de trei ani, caracterizată prin funcționarea deviantă și/sau întârziată în unul dintre următoarele domenii: interacțiune socială, comunicare verbală sau nonverbală, comportament, adaptare și integrare senzorială. Pe lângă aceste trăsături specifice, tulburarea este însoțită adeseori de anxietate, sindrom obsesiv-compulsiv, tulburări/perturbări ale somnului și ale alimentației. 

Conform Manualului de Diagnostic și Clasificare Statistică a Tulburărilor Mintale – DSM V, în momentul evaluării, specialiștii au în vedere următoarele criterii de diagnostic:

  • Deficite persistente în comunicarea și interacțiunea socială ce se întâlnesc în cadrul mai multor contexte, manifestate în următoarele arii în momentul evaluării
  1. Deficite în reciprocitatea social – emoțională
  2. Deficite ale comportamentelor comunicării nonverbale folosite în cadrul interacțiunilor sociale
  3. Deficite în dezvoltarea, menținerea și înțelegerea relațiilor
  • Comportamente, interese sau activități restrictive cu modele repetitive, manifestate în cel puțin două din următoarele arii:
  1. Mișcări motorii, folosirea de obiecte sau limbaj stereotip sau repetitiv (de exemplu: stereotipii motorii simple, aliniatul jucăriilor sau aruncatul obiectelor, ecolalalia, utilizarea frazelor idiosincratice).  
  2. Insistența ca lucrurile să se întâmple în același fel, o aderare inflexibilă la rutine sau modele ritualizate pentru comportamente verbale sau nonverbale (de exemplu reacții extreme la schimbări mici, dificultăți în situațiile de tranziție, modele rigide de gândire, formule de salut, nevoia de a urma aceeași rută sau de a mânca același lucru în fiecare zi). 
  3. Interese restrictive, fixiste de o intensitate și concentrație anormale (de exemplu atașament puternic sau preocupare față de un obiect neobișnuit, interese înalt restrictive și manifestate cu perseverență). 
  4. Hiper sau hipo-reactivitate la stimuli senzoriali sau interes neobișnuit pentru caracteristicile senzoriale ale mediului (de exemplu aparent indiferenți la durere sau temperatură, reacții nepotrivite la anumite sunete, texturi, mirositul sau atingerea în mod excesiv  a obiectelor, fascinație pentru lumini și mișcare).  
  • Simptomele trebuie să fie prezente în perioada de dezvoltare timpurie (dar este posibil să nu fie identificate în mod potrivit decât atunci când cererile sociale depășesc capacitățile limitate ale individului, sau pot fi mascate de strategii învățate de-a lungul vieții). 
  • Simptomele cauzează dificultăți semnificative din punct de vedere clinic în aria socială, ocupațională sau alte arii importante funcționării firești a individului.  
  • Aceste deficite nu pot fi explicate de prezența unei dizabilități intelectuale (întârzierea mintală) sau de întârziere globală în dezvoltare. Întârzierea mintală și tulburarea de spectru autist apar în mod frecvent împreună, pentru a pune un diagnostic comorbid al tulburării de spectru autist și întârzierii mintale, comunicarea socială ar trebui să fie sub ceea ce se așteaptă de la un nivel general de dezvoltare.   

TESTELE CLINICE  cele  mai des folosite în diagnosticarea autismului sunt:

  • ADOS– Autism Diagnostic Observation Scale
  • ADI-R– Autism Diagnostic Interview – Revised

TESTELE CLINICE specifice identificării autismului pentru copii între 18 luni și 24 de luni sunt :

INSTRUMENT DE SCREENING pentru Copii aflati la Risc în Autism (sub 18 luni):

  • ESPASI – Early Signs of Pre-Autism Scale for Infants, scala de screening dezvoltată la Centrul Mifne , în anul

IMPORTANT

Pentru evaluarea unui copil, în vederea diagnosticării, sunt necesare cel putin 2-3  întâlniri, la intervale de timp diferite, programate la ore diferite ale zilei, pentru a elimina eventualele comportamente neadecvate ale copilului cauzate de timiditate, oboaseală, foame, plictiseală, adaptare la nou, etc.

Descoperiți singuri semnele clinice în autism 

Descoperiți semnele clinice în autism citind despre DEFICITUL DE INTERACȚIUNE SOCIALĂ aici:

Descoperiți semnele clinice în autism citind despre DEFICITUL DE COMUNICARE VERBALĂ, NON-VERBALĂ ȘI PARA-VERBALĂ aici:

Descoperiți semnele clinice în autism citind despre DEFICITUL ÎN JOC ȘI COMPORTAMNETUL REPETITIV aici:

De ce diagnosticul de AUTISM se primește atât de târziu?

Profesor Martin Knapp

PROIECTUL Mifne România are nevoie de resurse financiare pentru 3 obiective specifice

 

1. Trainingul specific al echipei de specialiști la Centrul Mifne din Israel
De-a lungul timpului, din multitudinea de voluntari și terapeuți care ne-au trecut pragul, au fost selectați 10 terapeuți ce au devenit specialiști, care acționează în acord cu scopul și obiectivele noastre specifice. Acești 10 specialiști vor parcurge stagiul de formare Mifne la clinica din Israel, în baza căruia vor aplica cât mai eficient principiile Mifne la clinica din Piatra Neamt. Selecția finală va fi făcută de către Directorul Centrului Mifne Israel și de către un terapeut principal, desemnat din staff-ul Mifne.
Terapeuții vor pleca în grupuri mici în acest stagiu de practica, insoțind, pe cât posibil, o familie din Romania, care va fi selectată de către clinica din Israel în vederea interveției intensive. Fiecare terapeut va primi supervizare din partea specialiștilor din Clinica Mifne Israel.

2. Identificarea celei mai bune locații
O clădire, care să fie în acord cu nevoile impuse de standardele de calitate ale CENTRULUI MIFNE ISRAEL. Această clădire va fi construită sau achiziționată în vederea renovării și dotării, conform nevoilor proiectului nostru.

3. Identificarea celor mai bune strategii de fundraising 
In vederea sustenabilității acestui proiect ce are ca obiectiv final sprijinul familiilor din Romania, eligibile ca beneficiare în acest proiect.

 

Proiectul Mifne România este derulat printr-o organizație non-profit, scopul principal fiind acela de a sprijini familiile din România, facilitându-le accesul în cadrul unui program terapeutic intensiv timpuriu, ce poate schimba radical destinul multor copii, cărora șansele de recuperare scad dramatic după vârsta de 2 ani.

Acest  proiect îndrăzneț, unic în România și al treilea proiect de acest tip din Europa, merită toate șansele din partea comunității noastre. Nu excludem nici accesarea unor fonduri europene sau orice altă înițiativă ce poate contribui la atingerea dezideratului nostru.

Fii prietenul Proiectului MIFNE Romania

 

 

Puteti dona în contul MIFNE Romania

 

IBAN: RO13BTRLRONCRT00M2959703

 

Formular redirectionare 2% din impozitul anual pe venituri

Semne timpurii in autism

8 Semne timpurii

A fost stabilită o listă cu opt markeri în prodromul autist, provenind din rezultatele cercetărilor efectuate la Centrul Mifne între anii 1997-2007, în urma unor studii ce au cuprins bebeluși din toată lumea.

Screening National

Depistarea precoce se efectuează pentru întreaga populaţie pediatrică, cu vârsta cuprinsă între 0-3 ani, şi se realizează pe baza unui chestionar tip screening.

Diagnostic Autism

Ce este Autismul ?? Autismul este definit ca o tulburare de dezvoltare ce afectează abilitatea copilului de a se angaja în relații interpersonale, afectând comunicarea cu ceilalți.

Citeste articole din Blog-ul nostru

Autismul incepe cu luni inainte ca simptomele sa apara

Parintii observa primele semne de autism la copilul lor in intervalul de varsta 12-18 luni. Poate ca acel copil nu poate stabili contact vizual sustinut, sau nu prezinta zambet social atunci cand parintii lui apar in usa camerei.

Introspecție in suflet de copil cu autism…

A 33-a familie, dar prima familie din Slovenia ce a trecut pragul centrului nostru din Piatra Neamt! O poveste fascinanta despre o familie curajoasa de langa Medvode, ce decide sa calatoreasca, impreuna cu toti membrii familie

Terapia APRAXIEI prin metoda VML

Metoda VML (Invatarea verbala motorie) este folosita pentru tratamentul apraxiei limbajului (Chilhood Apraxia of Speech – CAS). A fost elaborata de dr. Elad Vashdi din Isarel pe parcursul ultimilor 20 de ani.

Discuta cu noi, contacteaza-ne si sigur iti vom raspunde

Translate »